16 februari 2018

Godsstatus?

Idag åkte jag in tidigare till jobbet för att se till så att inga varor skulle plockas in i butiken före jag
lagt undan det som kunder beställt. Före lunchen fick jag jobba rätt så länge med att försöka fixa belysning till en släpvagn. Problemet var att kabeln vi hade kvar var trasig i plasten, så jag beslutade mig för att fixa en till med hjälp av några som redan var trasiga. Jag plockade de delar som fick att använda, men trots det, så fick jag ingen belysning på släpvagnen. Lite senare så kopplar vi släpvagnen till lastbilen och då lyser den. Jag tyckte synd om kunden som väntat länge på våra försök att få släpet att lysa. Jag kollade därför om det var möjligt att leverera soffan till henne senare. Detta för att undvika att det sker någon olycka med tanke på att belysningen inte fungerade. Nog om det. Jag jobbade vidare efter lunchen och skapade en enkel bild som förhoppningsvis ska visa tydligt om vi är färdiga med godset eller om de bör vänta med att ta in det till butiken.

När jag kom hem så installerade jag om Windows på min stationära dator och delade ett schema på en hemsida. Ominstallationen gjorde jag för att jag känt att min dator varit långsam på slutet. Jag märker redan rätt så stor skillnad på hastigheten.


Inga kommentarer: