24 januari 2018

Skrivaren spottar ut fakturor

Före jag spelade innebandy, så fick jag försöka avbryta utskriften...

Idag klev jag upp och slängde in tvätten, men det hade snöat en del, så jag passade därför på att skotta bort snö från vår parkering under tiden som jag väntade på tvättmaskinen. Någon traktor dök inte upp under tiden, så jag fick skotta hela parkeringen själv. Jag plockade fram kameran lite sent, men man ser ungefär hur mycket snö det var och vilken storlek det är på parkeringen.






Senare åkte jag iväg till jobbet och på lunchen så skjutsade jag några arbetskamrater och vi åkte iväg och åt mat tillsammans. Förutom det,så vill jag dela med mig av slutet av den arbetsdagen. Jag fick då gå in till butiken och kolla på en skrivare som skrev ut mängder av fakturor. Mest troligt hade någon på jobbet valt fel inställningar för utskriften. Jag testade då att avbryta utskriften via skrivaren, men även via datorns utskriftsjobb, men det gick inte, så jag testade att stoppa en tjänst i Windows, men det hjälpte inte.

Inte ens när vi stängde av och startade om skrivaren fungerade det. När jag drog ut nätverkskabeln, så fanns inte jobbet kvar, men när jag ringde it-supporten så fick jag höra att utskriftsjobbet fanns på en server och vi kan därför inte avbryta det, men de skulle försöka stoppa utskriften. Jag stängde därför av skrivaren och åkte vidare för att spela innebandy med tanke på att jag slutat på jobbet. Jag hade dessutom jobbat över lite mer än en timme.

Innebandy 

Idag var det jämna matcher, men jag förlorade dem tyvärr. Vi hade ledningen i starten och det var 4-4 ett tag, men den som får 5 mål först vinner. Nu ligger jag inte lika bra till på tabellen, men nästa vecka kommer nya möjligheter. Jag hoppas att jag kan delta även då.

Inga kommentarer: