02 januari 2018

Rea, leverans & datorhjälp

Väckaren ringer

Idag hade jag ställt väckaren på 7 och åkte till jobbet för att vara där 8:00 för att jag var så säker på att jag skulle börja då...

Detta för att jag trodde att vi skulle förbereda inför rea-starten som var 9:00. På vägen in till jobbet lyssnade jag lite på ett podcast-avsnitt. När jag sedan var framme och kollade på schemat, så såg jag att jag skulle ha börjat klockan 9:00. Jag satt mig därför vid datorn och kollade igenom min jobbmejl.

Reastart

När klockan sedan blev 9:00 så öppnades dörrarna för kunderna som tänkt köpa artiklar på rean. Under tiden så jobbade jag med godset vi fick idag. Jag fick senare hjälpa till i kassan och med en terminal som vi hade problem med och jag lyckades lösa problemet. 

Leverans

På eftermiddagen fick jag följa med på leverans.

Kyrkan & messenger

När jag hade slutat på jobbet så åkte jag till kyrkan för att se om de spelat in buskapet som var i söndags, men de hade tydligen inte gjorts, så jag åkte hem och kollade på några datorfrågor som jag fått via messenger och försökte besvara dem. Lite senare åkte jag och handlade. 

Nya klipp

När jag sedan kom hem, så hade jag fått några frågor på min YouTube-kanal Teknik, så jag försökte hjälpa till där genom att svara på frågorna och jag passade då även på att lägga upp några nya klipp där.

Nu känner jag dock att det är dags att sova igen. 

Inga kommentarer: