03 januari 2018

Linux Mint, Chromecast och vinst för Modo

Jag var vaken rätt så länge för att försöka hjälpa en av de som hittat min YouTube-kanal teknik, men fick avbryta för att sova...

Videoklipp

När jag vaknade så passade jag på att tvätta kläder. Senare spelade jag in ett videoklipp för att hjälpa personen som hade problem att kunna använda 2 bildskärmar samtidigt. Tack vara det klippet så fick han det att fungera. Jag delar några bilder som jag använde mig av i det nya videoklippet för att hjälpa de som har problem med bildskärmsinställningar. 

Visar att jag valt digital input och att färgerna visas på bildskärmen

Talar om att kabeln ej är ansluten till bildskärmen


Bilden nedanför visar en DVI-kontakt som är ansluten till en bildskärm


Bilden nedanför visar att jag anslutit DVI och HDMI till mitt grafikkort


På bilden här nedanför visar jag att jag anslutit HDMI-kabeln till min TV. 


Chromecast

Jag har även jobbat vidare med min mor och fars dator, men även testat att visa hockey via Chrome-cast. Detta för att se vilken lösning som kommer fungera bäst när min far ska se på hockey. Den bästa lösningen är att jag lånar ut min Macbook Pro, men den näst bästa lösningen var att göra en ominstallation på deras surfplatta som de sedan kunde använda för att skicka signalen vidare till min Chrome-cast som nu är hemma hos dem. När jag ändå åkte hem till dem så passade jag på att kolla på matchen där Modo vann. 



Retur till Komplett

Jag har även skickat iväg ett capture-card som jag hade köpt på Komplett. Jag kontaktade dem för att få en etikett att klistra på paketet för att kunna skicka det med Postnord. 

Inga kommentarer: