09 januari 2018

Morgonmöte, etikettskrivare & fåtölj

Idag startade jag dagen med ett morgonmöte...

På jobbet


Vi brukar vanligtvis ha morgonmöten på tisdagar, men nu var det ett tag sedan, men nu var det dags igen. Det var en hel del vi tog upp på det och som vanligt var det jag som såg till att skriva ner det vi kom överens om. Förutom det så jobbade jag vidare med fåtöljen idag och blev klar med den. Jag kopplade även in etikettskrivaren som vi fått till lagret och gjorde några inställningar i den för att få den att skriva ut på rätt sätt. Dock går den endast att använda lokalt nu med tanke på att vi fått fel nätverkskort till den.


Problem med nätverk

Jag fick ett samtal under lunchen, så jag ringde upp och försökte hjälpa dem genom att fjärransluta till en dator för att kolla inställningar i en brandvägg. Det visade sig då att jag lyckats blockera några adresser som orsakat att de inte kunde använda GoogleDrive och andra tjänster. Det beror på att jag försökt spärra YouTube för några av dem, men då det inte fungerade för mig så lät jag det ligga kvar för att jobba vidare senare, men när jag tog bort den blockeringen, så kunde de komma in på GoogleDrive igen, så jag beslutade mig för att ta bort den blockeringen, så de kan jobba vidare.

Hemma

När jag slutade jobbet så åkte jag hem till min lägenhet där jag spelade in fler videoklipp till min YouTube-kanal Teknik. Snart får jag försöka lägga upp något nytt där.
Nu är det än en gång dags att sova för att orka med morgondagen.

Inga kommentarer: