05 juli 2016

Problem med ramminnet

Inlägget handlar om en dator jag jobbar med

Jag tog i söndags hem en dator som jag lovat att kolla på och göra en ominstallation. Problemet med den var att den var så långsam något jag ganska snabbt fick reda på. Jag började med att rengöra den på insidan. Inte så mycket damm, men lite fanns det. Det här är en av de finare datorer jag sett på insidan. Kanske beror det på att den stått på ett kontor där det inte samlas speciellt mycket damm. 

När jag sedan skulle starta upp den för att ta reda på hur mycket som behöver sparas före en ominstallation så startas datorn om flera gånger och ibland har den svårt att komma in i Windows. Jag kopplade därför bort flera delar och när jag slutligen plockade bort ett ramminne så fungerade den, men den var då ännu mer långsam än tidigare. 


Inga kommentarer: