06 juli 2016

Besökte syrran, jobbade med datorn och redigerade budskapet

Inlägget handlar om jobbet med datorn, redigering av ett budskap och besöket hos min syster. 

Idag har jag jobbat vidare med datorn jag jobbade med igår. Jag fick till en systembackup som jag förhoppningsvis kan använda mig av om jag stöter på problem, men jag ville även klona hårddisken för att vara helt säker på att ha en till backup. Det är nämligen en ekonomidator med bokföringsprogram och annan viktig information. Jag ska nog även se till att spara ner de filer jag tror att användarna vill behålla. 

Jag är övertygad om att de kommer att vara nöjda med resultatet om allt går som det ska. Datorn borde då vara betydligt snabbare än den är nu. 

Något annat jag gjort idag är att jag har redigerat budskapet från i söndags som var en predikan med Thomas som fick titeln "Oroa dig inte".
Jag har även fått träffa Alva-Li idag. Förutom det så blev jag bjuden på mat av min syster och fick veta hur deras gräsklippare fungerar för jag ska nämligen hjälpa dem med gräsklippningen. 

Inga kommentarer: