15 juli 2016

Gräsklippning

Klippte, gräs, vattnade blommor och tog in post

Idag åkte jag till Sara & Eric för att klippa gräset. Gräset var lite fuktigt, men det gick ändå bra att klippa. Efter det så skruvade jag upp en brandvarnare som en hyresgäst stört sig på. Det är ju bra att den fungerar, men det var ju ingen brand och med tanke på att den inte hängde i taket så fick jag uppdraget att skruva upp den, så jag försökte först blåsa ut damm ur den om det kunde ha varit orsaken, men jag testade den sedan och man kan ju inte klaga på att det var för lågt ljud, så nog fungerade den alltid. Jag förstår att hyresgästen stört sig på den, så nu får vi hoppas att den inte behöver tjuta. 





Min lillasyster Sara hade skrivit en lapp med information om vad som skulle utföras när de var borta och det var främst att hämta posten och vattna blommorna så även det gjorde jag. Gräsklippningen fick Eric visa mig så jag fick lite koll på hur deras gräsklippare fungerar. Senare på dagen när jag hade kommit hem så regnade det så jag valde nog rätt tid på dagen för gräsklippning. Men regnet passade ju bra med tanke på att jag tänkt studera. 



Inga kommentarer: