17 juli 2016

Datorproblem

Redigering, datorjobb, mixning & mat

Dagen började med att jag åkte in till Gudstjänsten, men under tiden som det var gudstjänst så fick jag höra att det var något som var fel med datorn. Jag kollade därför på den och såg att det blivit "blue screen" och försökte hitta varför den inte längre kom in i operativsystemet. När jag tog ut ett ramminne så gick det att komma in i Windows även om det tog lite tid, så jag  skrev därför ett meddelande om att ett ramminne eventuellt behöver bytas ut. De som ska använda datorerna var då inte längre på plats. 


Efter gudstjänsten så redigerade jag budskapet och delade det på hemsidan.




På kvällen så åkte jag tidigare till Parken för att hjälpa den som skulle mixa ljudet så det inte skulle bli så mycket för honom. Jag var medveten om att de på barnlägret använt utrustningen och sedan lämnat tillbaka den på Parken. Det innebär att det var en hel del att koppla ihop för att få det att fungera. Klockan närmade sig tiden för mötesstarten och jag hade ju tänkt visa ljudteknikern den utrustning vi använder på Parken, men personen dök inte upp. Jag skickade därför ett meddelande och undrade om han var på väg. Han undrade då om han skulle mixa. Jag frågade då om han fått någon påminnelse vilket han inte fått. Jag var då tvungen att kolla i min telefon med tanke på att jag var rätt så säker på att jag skickat ut en påminnelse, men tydligen inte. Jag tror att det beror på att jag var osäker på när de skulle testa ljudet och att jag av den anledningen inte skickat någon påminnelse även om han stod inskriven på schemat. Hur som helst så skulle han inte haft möjlighet ändå, så det var nog tur att jag åkte in.  


Efter mötet undrade de om jag ville följa med och äta. Jag tänkte då att det vore trevligt, men kände att jag hade mycket att plocka ihop så jag sa att jag inte hade möjlighet. När jag sedan var så gott som klar så frågade en person till och då kände jag att jag kunde följa med när jag trots allt fick erbjudandet även om jag kände att det redan gått bort en del av min studietid. När jag gick in på max så gick jag och beställde min mat i expresskassan. Så långt gick det bra, men när jag hade betalat och väntade på min mat så fick personer som beställt mat efter mig sin mat före, så jag antar att de väljer de som de tycker går snabbast att slutföra istället för att ta dem i nummerordning. Jag tror att de har tidtagning på "drive in", men undrar hur det är i expresskassan. Även de som beställde som vanligt fick sin mat snabbare än vi som beställt i expresskassan. Kanske var det för att det var fler som hjälpte dem. Nästa gång känner jag mig osäker på om det är värt att välja expresskassan, med tanke på detta. Dock tryckte jag inte på skylten ovanför där det stod "Har du bråttom? Tryck här". Jag stod i samma som personen på bilden och där är det bara en hamburgare ovanför och då vet de kanske inte att man har bråttom. Nu hade jag inte bråttom, men det är ju kul om budskapet stämmer. Express låter ju som att det ska gå snabbt. Dessutom står det "Stängd" på den som man använder om man har bråttom. Själv fick jag vänta i 20 minuter på att få min mat. 



Inga kommentarer: