29 mars 2017

Gud älskar syndaren, men hatar synden

Det är lätt att man gör allt som världen gör för att man är rädd att man inte ska bli accepterad annars. Dock försöker jag att göra det jag tror är Guds vilja.

Gud älskar syndaren, men hatar synden. På samma sätt ser jag på människor. Om människor gör saker som jag anser är fel så tycker jag inte om det och försöker därför hålla mig till de som gör saker som jag tycker är rätt, för då är det lättare att göra det som är rätt. Det är annars lätt att man blir lurad att göra det som är fel. Det finns många vänner som jag tycker om även om jag inte gör allt som mina vänner gör. Jag försöker istället att göra det jag tror att Gud vill att jag ska göra.

Är det någon som är glad så delar jag gärna den glädjen och är jag glad själv så delar jag gärna med mig. Är det någon som är ledsen så vill jag gärna hjälpa till om jag kan. Det kan vara genom att visa att jag bryr mig om en person. Ett annat sätt är att be för personen. Man hanterar olika personer på olika sätt. Jag känner många som alltid verkar ha det bra, men även många som har det jobbigt. Många gånger har jag själv fått hjälp och jag hoppas att jag har varit till hjälp.

Många gånger så får man höra av personer att de är tacksamma för den hjälp de har fått, men det är inte alltid man får höra det, så ibland funderar man.

Till sist så vill jag tacka för att jag får vara frisk!!! Jag vill även tacka alla som delat både sorg och glädje med mig! Oavsett om du uppskattat vad jag gjort för dig så vill jag tacka dig för att du delat det med mig så att jag fått möjlighet att hjälpa dig!

Inga kommentarer: