22 mars 2015

Gitarr, nätverk och FBS

2015
Dagbok: Idag har jag spelat gitarr på Svedjeholmskyrkan och jag har även hjälpt till lite med bildvisningen och med inspelningen. Efter mötet jobbade vi med att få igång nätverket och lyckades tillslut och insåg även att vi kommer behöva byta ut fläktarna i vår utrustning som sänder radio. Jag delade även ut budskapet på hemsidan och efter det så jobbade jag, Peter och Tomas vidare med nätverket och hittade några fel som vi åtgärdade. Efter det käkade vi mat tillsammans och avslutade kvällen med företagsskola. Efter det jobbade jag vidare med mina inventeringsmallar.
Hjälp: Idag har jag hjälpt Broskolan och Svedjeholmskyrkan med nätverket. Förutom det så hjälpte jag Svedjeholmskyrkan genom att sända ut budskapet och dela det på hemsidan. Jag mixade även ljudet på företagsskolan.
Tacksam: Idag är jag tacksam över den hjälp jag fick när vi jobbade med nätverket.

2014
Dagbok: Idag har jag jobbat på Mio, lagat mat, duschat, bytt kläder, tagit huvudvärkstabletter, spelat på unga vuxna, hjälpt till med maten, ätit mat, diskat mm.
Hjälp: Idag har jag förhoppningsvis hjälpt besökarna att kunna sjunga med i sångerna vi spelade. Jag har även hjälpt Jesper på lagret och hjälpt Mario genom att skriva ut en karta över Bjästa.
Träning: Idag har jag kört latsdrag.
Tacksam: Idag är jag tacksam för att Anders mixade ljudet och självklart tacksam för alla böner pga.
Lite mer info om min dag och min huvudvärk:
Jag jobbade under natten med att knappa in låtar i min iPad. Jag höll nog på till 3. Sedan passade jag på att sova för att sedan äta frukost och åka till Mio. Jag jobbade hela dagen. Jag har för mig att jag drack en mugg med vatten före jag började jobba. Idag var det varmt i butiken och jag drack nog lite vatten vid 14, men mådde inte alls bra. När jag slutade jobbet så åkte jag hem till min lägenhet för att stoppa i mig lite mat. Jag hade då kraftig huvudvärk så jag tog en huvudvärkstablett, lagade mat, åt mat och packade utrustningen. Efter det så åkte jag till Svedjeholmskyrkan för att vara med och öva. På ett sätt kände jag för att stanna hemma, men jag tycker det är roligt att vara med och spela och jag hade sett fram emot den här kvällen så jag åkte in för att ge det en chans. Jag berättade hur min status var och de bad för mig. Efter det så var jag med och övade och när vi hade övat klart så tog jag en tablett till och vilade lite och fick då en till person som bad för mig. Lite senare så började mötet och jag var med och spelade och det gick bra. När vi hade spelat klart så gick jag ner och satt med mina vänner, men lite senare kände jag att jag behövde vila igen så jag la mig på några stolar och blev sedan tvungen att gå ut och spy. Jag vet inte om det beror på sömnen eller något jag ätit, men efter det så kunde jag gå in och lyssna mer på budskapet och sedan vara med och spela. Efter det så åt vi mat och hade härlig gemenskap. Jag vill än en gång tacka för alla böner! Nu är jag frisk och ska sova. Jag hoppas att jag inte smittat någon. Nu blev det ett långt inlägg, men jag tvingade dig inte att läsa hela inlägget.



2013
Dagbok: Idag har jag jobbat på Mio, skjutsat Mario, varit på ungdomsmöte, informerat om den nya ljudutrustningen vi köpt in och hjälpt till med mixning och projektor.
Hjälp: Idag har jag hjälpt Mario att komma hem från jobbet, men jag har även hjälpt till med ljud och textvisning på refill. Förutom det så har jag lagt ut budskapet på hemsidan.
Träning: Idag har jag kört hantellyft.
2012: Idag har jag jobbat på Mio. När jag slutade på jobbet så skjutsade jag hem Mario och fick se en person som blivit stoppad av civilpolisen. Förutom det så har jag städat lite i lägenheten och gjort en etikett till en av filmerna jag har redigerat. Jag har även försökt hitta en lösning på hur man kan visa bilden från en apple-dator på en tv och här kommer en länk till lösningen


2011: Idag har jag postat ett paket, jobbat på Mio och varit på cellgruppssamling.
2010: Idag har jag redigerat film, mixat ljudet istället för Josef. Efter mötet så fick jag höra att det hade varit bra scenljud, så det kändes roligt. Jag fick även hjälp med att städa på scenen. Det är det som är så bra med ungdomarna eftersom de plockar bort det de har tagit fram. Jag la även ut budskapet på hemsidan och gjorde klart för radiosändning. Jag grattade även Marcus och fick lite senare träffa Anna. Jag åkte även skidor och idag blev det 1 mil. När jag hade åkt skidor så duschade jag, åt mat och spelade gitarr. Jag fick även hjälpa Josef via telefon och dator för att få ordning på förbönsprogrammet som skulle sändas i radio. Efter det så övade jag på påsklåtarna med Sara. När vi hade övat klart så kollade vi på en film som kallas för funny people. Det skulle vara en komedi, men den var så fruktansvärt dålig att vi inte kollade på hela filmen. Vi fick spola för att ta oss igenom den. När vi hade kollat klart på den kände jag mig mycket besviken och tänkte därför sälja den, men jag har istället beslutat mig för att slänga den, så när jag kom hem så gjorde jag en Sverker. Jag kastade den i soptunnan.

Inga kommentarer: