14 maj 2016

Vad vill jag med mitt liv?

Hur ska jag då göra för att få ordning på mitt liv? Vad vill jag med mitt liv?

Här kommer en liten lista på vad jag tänker försöka förändra år 2016:
Jag hittade det här inlägget från 2015 och tänkte därför se hur jag lyckats med och vad jag vill jobba vidare med under 2016

Jag tror att det kan vara bra för oss att skriva ner vad vi vill hinna med så att vi sätter upp mål. Med egna mål blir det lättare att en dag komma i mål med dem.

En liten sammanfattning av hur jag lyckats och hur jag tänker fortsätta. 

  • När det gäller bibelläsningen så lyckades jag inte med mitt mål de året, men det som är så bra med bibeln är att den fortfarande finns kvar så det är bara att läsa vidare och när man läst färdigt så är det bara att börja om för precis som med annan läsning så kan man inte och förstår inte allt direkt och då kan det vara bra att läsa det igen. 
  • När det gäller att träffa mor och far så tycker jag att jag lyckades ganska bra, men ibland så kommer det förhinder så det inte passar för mig att besöka dem den dag jag tänkt.
  • När det gäller att jobba med musik så tar det upp rätt så stor tid när man väl jobbar med det och mycket annat tar upp min tid också så ska jag vara ärlig så känner jag att det skulle vara kul att få mer tid över till detta så jag får väl se om det går att prioritera om något så jag hinner med mer av detta. 
  • När det gäller att uppdatera sociala medier så kommer jag hela tiden på nya projekt jag vill satsa på och när jag delat upp mina bloggar i flera så blir det svårt att hålla alla uppdaterade. En gång i tiden hade jag allt i samma, men då läsarna tyckte att det blev för mycket variation så valde jag att istället dela upp dem för att få de som verkligen vill följa det jag valt att skriva om. Detta kommer att fortsätta och jag hoppas på att någon gång framöver kunna lära ut mer av mina kunskaper via videoklipp. Jag har idag uppdaterat Instagram med bilder från Januari så jag har några månader kvar. 
  • När det gäller jobb och studier så har jag tagit tjänstledigt för att studera och det är en av anledningarna till att jag kommit efter med att uppdatera mina sociala medier. 
  • När det gäller träning så lyckades jag bra under 2015 då jag skaffade mig ett gymkort och tränade en del. Nu under 2016 har jag försökt satsa på promenader så jag inte bara sitter framför datorn och pluggar. Jag har även planer på att jogga med mina kompisar och cykla när det passar. Jag kommer även satsa på träningen även om det nu blir hemma istället för på gym.
  • När det gäller att träffa syskon och vänner så blir det oftast när jag firar någon som fyller år. 
  • När det gäller att gå och lägga mig tidigare så fanns det flera dagar då jag inte lyckades speciellt bra och det är nog med tanke på att jag börjar senare och gärna tar sovmorgon. Nu har jag istället försökt gå och lägga mig tidigare så jag kan kliva upp tidigare. 
  • När det gäller synd så vore det skönt att kunna säga att jag inte syndade under 2015, men tyvärr. Självklart är målet 2016 också att säga nej till synd. 



Här nedanför ser du listan från 2015:

* Läsa hela bibeln
Jag kommer även att försöka läsa hela bibeln under det här året. Till min hjälp kommer jag att ha YouVersion-appen.
* Träffa mor och far
Jag brukar träffa dem på söndagar och då passar jag på att åka skidor, cyklar, spelar musik eller kollar på hockey och umgås med dem. 
* Jobba med musik
Skapa egen musik med hjälp av Guitar Pro, GarageBand, Cubase.
* Uppdatera sociala medier
Min blogg (Inlägg och videoblogg)
Flickr
Instagram
Twitter
Youtube
* Söka nya jobb och studier
Gärna datajobb
Distanskurs 

* Träning
Promenera
Innebandy
Styrketräning
* Träffa syskon & vänner
Vänner som jag inte träffar så ofta
Hjälpa syskon när jag känner att jag har tid och möjlighet
* Gå och lägga mig tidigare
Försöka lägga mig i sängen vid 23 och sova vid 23:30
* Säga nej till synd
Alla behöver vi ibland ta beslut och jag hoppas verkligen att det här ska bli ett år där jag får klara striderna med den som hela tiden försöker lura mig på olika sätt. Jag vill komma till himlen och leva på rätt sätt så därför får ingen lura mig in på fel väg.

Inga kommentarer: