06 januari 2016

Solen

2009 läste jag en andakt på fredax. Jag läste då från boken livet är inte alltid spikrakt. Jag berättade även för dem om Jonas Helgesson och läste ett kapitel från en av hans böcker.

Jag berättade om när han tog körkort och hur det gick när han fått körkortet och blev stoppad av polisen. Polisen var säker på att han skulle åka dit, men han klarade sig, men det är en annan historia. Besök gärna Jonas hemsida och läs någon av hans böcker.

Här kommer lite från andakten från livet är inte alltid spikrakt.

Andakten kallas för Solen:

Är bibeln sann?

En person berättar om en fysiker som ritar upp en sol med svarta streck. Fysikern skriver även ner en hel del information om solen på ett annat papper, därefter får alla säga vilken bild som beskriver solen bäst och alla tycker att den med svarta streck var lättast att förstå.

Bibeln ger inte alltid svar på våra faktafrågor, men den ger kanske något som är bättre.

Dagens bibelord: Varje bok i skriften är inspirerad av Gud och till nytta när man undervisar, vederlägger, vägleder och fostrar till ett rättfärdigt liv, så att den som tillhör Gud blir fri från sina brister och rustad för alla slags goda gärningar. 2 Tim 3:16-17

Bön:
Tack Gud för bibeln. Tack att du vill göra din vilja och dina tankar kända för oss. Hjälp mig att ta ditt ord på allvar. Gör mig nyfiken på vad du vill säga mig. Amen.

Inga kommentarer: