15 juni 2017

Vad är Guds plan för mitt liv?

I flera år har jag funderat på just den frågan, så nu uppdaterar jag informationen så den stämmer med årets 


Många har nog funderat på livet och det har även jag. Jag tror att Gud har en plan för varje människa, men jag är inte säker på vad han har för plan för mig och mitt liv.

  • En sak jag tycker är jättekul är att spela gitarr och piano, så det gör jag på fritiden. Det hade varit kul att även göra det i församlingen, men jag känner att jag kanske ägnar lite för lite tid till att öva då jag även prioriterar annat i mitt liv. Skulle jag lägga ner mer tid på att öva så skulle jag bli duktigare och känna mig mer nöjd med vad jag spelar. Övningarna är ofta efter jobbet och när man jag jobbar länge så är jag inte alltid så inspirerad att åka å öva. Jag tycker att det är kul att spela lovsånger och gör det gärna när jag får lite tid över. 
  • En annan sak är att mixa ljud. Är det min uppgift? I början var det kul för att det var något nytt och jag valde sedan att ta på mig ansvaret som ljudtekniker för att jag tänkte att det skulle innebära mest att fördela ut uppgifterna och skapa ett schema, men det visade sig vara mer än så. Under tiden som ljudansvarig, så har en del ljudtekniker bytt uppgifter eller slutat av andra anledningar, men jag har även fått några nya, men när det är få, så det blir mycket ansvar för mig. Kanske beror det på att jag som ansvarig känner mig skyldig att se till så att någon mixar. När det blir stressigt och man inte hinner med andra saker man tänkt så känns det mest bara jobbigt. Jag slutade tidigare med att spela gitarr för att få mer tid över till mixningen även om jag gillade gitarrspelandet mer. 
  • En annan sak är radio som jag tidigare höll på med. Är det min uppgift? Jag tror inte det. Jag kände inte för det utan tog hand om det eftersom ingen annan gjorde det. Det var lärorikt, men inget att ta hand om helt själv. Det har även varit några andra som testat detta, men de har inte varit kvar så länge som radioansvariga. Dock innebär radiosändningarna även att vi behöver skicka in vad vi sänder vid kontroller och det brukar vara jag som får ta hand om det. När det gäller söndagssändningarna, så sänder vi nu en repris av gudstjänsten veckan efter. Tanken är att vi ska hjälpas åt med detta, men efter förändringen har det mest varit jag som gjort det.  
  • En annan sak jag gillar är att spela innebandy och kanske finns det en plan för mig där. Jag kanske ska sprida det kristna budskapet där. Jag brukar även spela innebandy i kyrkan på måndagar och då spelar jag kristen musik. Nu har vi sommaruppehåll.   
  • En annan sak jag tycker är kul är att uppdatera min blogg och även i den så kan jag sprida det kristna budskapet, men även här kan det bli jobbigt även om jag styr själv vad jag lägger ut, men vill jag få besökare så krävs det att jag håller mina bloggar uppdaterade.  
  • En annan sak jag gör är att hjälpa till att uppdatera Svedjeholmskyrkans hemsida. Där hjälper jag till att sprida det kristna budskapet via datorer, men jag har även skapat en hemsida för de som är medlem i Svedjeholmskyrkan. 
  • En annan sak jag tycker är kul är att sjunga och spela gitarr. Även här finns möjlighet att sprida det kristna budskapet och är det inte i församlingen så kan det vara på MySpace där jag t.ex. delat några låtar som jag skrivit själv. Jag får se när det blir tillfälle för uppdatering där. Kanske är det tänkt att jag en dag ska producera egen musik, men det får framtiden utvisa. 
  • En annan sak jag tycker är kul att göra är att dela med mig av filmklipp och här finns möjlighet att dela med sig av det kristna budskapet och det har jag också testat. 
  • En annan sak jag gillar att göra är att sjunga med i lovsång när andra leder. Med det menar jag att endast vara med och sjunga.   
  • En annan sak jag gillar är att vara med och dela ut pannkakor eller fika på stan för då får man prata med människor som kanske aldrig har hört om Jesus och man får på så sätt lära sig att svara på olika frågor och ta reda på de frågor som man inte har några bra svar på.

    Jag tror att allt är bra, men blir det för mycket så blir det inte så bra som det skulle kunna bli. Det är bättre om man har färre uppgifter, men man gör dem riktigt bra. 

Inga kommentarer: