25 november 2016

Tack, Tack, Jesus!


2009 så delade jag detta på fredax (en ungdomsgrupp där jag hjälpte till som ledare):
Jag berättade en andakt jag valt ut från ledljus.

Den handlade om en pojke som inte kom på något att be för och då sa hans mamma att han kunde tacka istället. Pojken var tyst rätt länge, men sa sedan att det inte heller går eftersom han aldrig kommer att kunna sluta.

Jag berättade därefter att det finns mycket vi kan tacka för.
T.ex. kan vi tacka för att vi får vara friska och för att vi kan vara inomhus när det regnar. Det är inte alla som har lika bra tak som vi har. Det finns mycket annat att tacka för också. Sören berättade sedan att han hittade sin mobil efter att han bad om att få hjälp.

Efter det så frågade jag om de ville att vi skulle be för något och då sa Sören att de skulle snickra på en stuga, så jag bad att det skulle gå bra och jag bad även för att vi skulle få snö. Det var flera som tyckte att vi skulle be om att få snö. När vi hade bett klart så sjöng vi bland annat sången
"Tack, tack, Jesus Tack, tack, Jesus Tack, tack, Jesus Jag vill bara tacka, jag vill bara tacka dig"

Efter den så fick de välja egna sånger. När vi hade sjungit klart så bad vi Gud som haver barnen kär...

Detta var i november för dig som funderade på varför vi bad om snö.


Inga kommentarer: