05 juli 2018

Problem med Win 10, kvittoarkiv, fel butik och leverans till dörren


Idag har jag jobbat och idag fick vi leta upp ett kvitto i vårt arkiv för att på så sätt få fram kunden som köpte en parasoll från butiken. Anledningen till det var att vi hittat överdraget i butiken. Som tur var så fick vi fram kundens uppgifter tack vare kundens medlemsregistrering. I annat fall hade vi inte kunnat meddela kunden. Nog snackat om det. Vi fick även en fåtölj som skulle till Nässjö, men den hade av någon anledning hamnat hos oss. Efter jobbet åkte jag till en kund för att lämna soffben som tidigare saknats till deras soffa. Jag hade tidigare varit dit med en tillfällig lösning och nu var de inte hemma, men de bad mig lämna de nya benen vid dörren så skulle de byta dem själv och komma in med det ben de fått låna tidigare.

Förutom det så försökte jag installera Win10 på en Raspberry dator. Jag har försökt tidigare, men då har inte alternativet kommit upp vilket det gjorde nu, men problemet är att de inte fått det att fungera på den modell som jag försökte installera det på.







Inga kommentarer: