16 juli 2018

Bad på Nyänget och dyr glass


Idag passade jag på att åka till Nyänget och jag badade tre eller fyra gånger. Det var härligt i vattnet. Jag gick sedan till kiosken för att köpa glass och valde en som kostade 11 kr. Jag lämnade då 50 kr och frågade om hon ville att jag skulle lämna 1 kr till och hon sa då typ:
-Det vore fantastiskt!
Jag överlämnade då 1 kr till och fick 30 kr tillbaka. Det betyder att min glass helt plötsligt kostade 21 kr istället för 11 kr. Med tanke på att det var så lång kö så valde jag att inte gå tillbaka och informera om att det blivit fel när jag redan gått bort från kassan för att stoppa mynten i börsen. Frågan är hur det skulle ha gått om jag gjort ett försök för det är nog inte så lätt för dem att hålla koll på alla köp. Nästa gång kanske jag använder Swish för då får jag själv se till så att jag betalar rätt belopp och betalar jag kontant så får jag själv kontrollera det och inte bara ta glassen och skynda vidare.

När jag kom hem så kunde jag även konstatera att jag bränt mig och försökte därför att hitta någon solkräm, men hittade inget så gjorde så gott jag kunde för att sova utan någon "after sun".






Inga kommentarer: