06 juni 2018

TV med veckoinformation

Idag har jag
varit ledig och har då åkt till kyrkan där jag och Peter kopplat in Raspberrydatorn för att visa veckans program på en TV. Vi hade en del problem med att konfigurera några saker på den, men ett annat problem som vi inte kunde göra så mycket åt var att den TV som vanligtvis använts inte längre fungerar så bra. TV:n fungerar, men vi använder en powerpoint på 2 sidor och de går i varandra trots att de inte är inställda att de ska göra det. Det såg bra ut på en datorskäm, men inte på TV-skärmen och det beror nog på att bilden är inbrännd på den.

Jag hämtade en app för att försöka ställa in tv:n för att få bättre bild, men det hjälpte inte speciellt mycket. Jag delar en bild på den app som jag använde.




Efter det här projektet så åkte jag hem till mina föräldrar och klippte mig. Senare åkte jag hem till min lägenhet för att uppdatera schemat till ljudteknikerna, men även för att kolla igenom månadsinformationen före jag skickade ut det till dem.

Sedan åkte jag tillbaka till kyrkan där jag och Peter jobbade vidare. Vi gömde bl.a. en kabel i en kabellist, startade nätverket i en annan byggnad och förutom det så ändrade vi en del regler i brandväggen så att det ska bli bättre på alla nät.


Inga kommentarer: