08 april 2018

Mixning och urvalsvecka

Idag har jag mixat ljudet
och efter mötet letade jag upp ett budskap som vi tidigare sänt i radio och jag brände in det på en cd-skiva och skapade en etikett till den. Jag stoppade därefter in den i ett fodral och ett kuvert för att kunna skicka in dem. När jag var klar med det jag gjorde på kyrkan så åkte jag till Sidensjö och fick träffa min syster och hennes barn.

Både under mixningen och efter jag mixat färdigt fick jag höra att de var så nöjda med scenljudet. Jag var även nöjd med ljudet i lokalen och det är alltid roligare när även de som stå på scenen är nöjda med ljudet.

En person kom efter gudstjänsten och frågade mig om jag uppfattat vilka låtar som skulle användas till andakterna som han spelat in och jag meddelade då att jag redan redigerat dem och då ville han att jag skulle skicka dem till honom vilket jag gjorde.

I Sidensjö jobbade jag även med att ställa in parabolen och det tog längre tid än jag hade trott. Anledningen var att min far saknade flera kanaler och med tanke på att det var dåliga värden på signalerna, så tänkte jag att det kunde bero på det, så jag gjorde ett försök på att rikta om den, men först när jag hittade en app som jag kunde använda lyckades jag.






På grund av det här meddelandet valde jag att göra en ominstallation på min telefon och under tiden kunde ingen ringa mig, men jag är glad att jag fick ordning på min telefon. 

Inga kommentarer: