24 april 2018

Leverans, utbildning och felsökning

Idag har jag jobbat och fick idag följa med på
en leverans för att en av de som vanligtvis levererar skulle åka till tandläkaren.

Efter jobbet åkte jag till Svedjeholmskyrkan för att lära mig mer om den nya mixern och vi hade en samling där vi var 3 personer som försökte lära sig den nya mixern. Vi berättade för varandra om den och det fanns möjlighet att ställa frågor.

När de som var med på utbildningen åkt hem, så försökte jag felsöka varför vi ibland har problem med talmickarna, så jag gjorde en inspelning på tal-regeln i 40 minuter, men det blev inget problem med ljudet under den tiden, så jag får nog göra ett nytt försök en annan gång.

Därefter testade jag att använda ett multitrack i enheten vi ska mixa med på Nya Parken. Jag fick det att fungera och när man använder sig av ett multitrack, så kan man mixa det som spelats in. Det betyder att sång och instrument nu finns på olika reglar. Man skulle kunna säga att det är som att mixa ett band på riktigt fast det inte finns något band på plats. Det är bra träning för den som mixar. Nästa gång vi ska lära oss mer om den kommer vi nog använda oss av det.





Inga kommentarer: