20 juni 2017

Vatten



2015-07-07
På morgonen vaknade jag rätt sent av min väckarklocka, men jag valde att stänga av den och sova vidare.

Då drömde jag en dröm som jag kommer ihåg delar från.
Det började med att jag satt vid ett bord med Tomas från Mio och en kvinna som jag inte vet vem det var.
Jag satt mitt emot dem.
Tomas sa:
-Vi tänkte att du ska få vara hemma den här veckan för du har haft så mycket!
Själv sa jag inget utan visade känslor istället. Först blev jag glad att de ville hjälpa mig, sedan reagerade jag på att det var en vecka och tyckte det kändes kort och sedan började jag att gråta och skaka.
Känslorna gick mycket fort från att vara glad till att gråta och när jag började skaka så kände kvinnan på min panna och nickade mot mig och Tomas på ett sätt som jag tolkade som att hon var säker på att det var rätt tid att skicka hem mig.
Efter det så fortsatte snacket som jag inte kommer ihåg så mycket av, men jag kommer ihåg att de sa att jag skulle dricka vatten och då kommer jag ihåg att det fanns fler vid bordet och någon tänkte då hämta vatten till mig, men då sa Tomas:
-Låt han hämta vatten själv.
Först kändes det jobbigt, men jag gjorde ändå ett försök och jag hade svårt att gå och när jag skulle ta vatten så skakade jag fortfarande och jag försökte hålla mina tårar tillbaka.
När jag sedan satte mig vid bordet igen så drack jag upp vattnet och samtalet fortsatte, men jag kommer inte ihåg vad vi pratade om, men en sak kommer jag ihåg och det var att kvinnan undrade om det kändes pinsamt att prata om det.
Jag svarade då
-Både ock

Jag har ingen aning om varför jag drömde den här drömmen men jag skriver ner den för att kunna läsa om den igen om jag skulle förstå varför jag drömt den.

Inga kommentarer: