18 april 2017

Hur mycket har kommit in på dina insamlingar?

En återblick från min födelsedag 2015
Jag är 30 år
Som du kanske vet så har jag fyllt 30 år. Jag valde att fira min födelsedag på Svedjeholmskyrkan den 18:e april 2015. Jag fyllde år den 17:e, men för att fler skulle ha möjlighet att komma på min fest blev firandet den 18:e. 

Om festen
Jag valde att ha en födelsedag där gästerna fick vara med på olika sätt. Ett var genom att vara gäst och äta tårtor, kakor och annat gott jag bjöd på. Förutom det så fick de skriva ner lite information om sig själv och jag presenterade sedan dem så att alla skulle få lära känna varandra lite mer. 

Jag kollade även om någon var intresserad av att bli intervjuad av mig för framöver så kommer jag att dela videoklipp med olika personer och du som bloggläsare får gärna ge tips på vilka frågor du tycker att jag ska ställa till dem för tanken är att alla ska få samma grundfrågor även om det kan bli fler. 

Förutom det så fick gästerna vara med på scenen om de hade någon sång, lek eller något annat de ville dela med sig av. Mest var det jag som stod på scenen för att presentera gäster och sjunga och spela. 

Information om cancer
Jag berättade även en del om cancer och visade klipp. Förutom det så delade jag olika filmklipp om hur vi kan hjälpa andra. Jag valde nämligen att kalla festen för "Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon" och jag tror att alla förstod varför festen fick det namnet. 

För att du som bloggläsare inte skall känna dig utanför så kommer jag även att dela information om cancer i bloggen och om hur du kan hjälpa andra. 

Gåvor
Dock var det inte det enda som hände under festen utan gästerna lämnade olika gåvor och jag hade en insamling till Rebecka Söderlind och en till förmån för cancerfonden. Jag har nu skapat ett diagram där du kan se hur mycket pengar som samlades in till Rebecka Söderlind. 

Swish

Här ser du hur det ser ut när man betalar med swish och när jag hade insamlingen till Rebecka så fick alla gäster möjlighet att skicka in en gåva via swish genom att fylla i mobilnumret, belopp och meddelandet Alla kan hjälpa någon!

Genom att skriva in meddelandet har vi kunnat ta reda på hur mycket som skickats till Rebecka. Vill du skicka en gåva till Rebecka så finns det fortfarande möjlighet till det, men då behöver du känna till vad hon har för mobilnummer.

Tack så mycket för din gåva!


Alla kan hjälpa någon
Jag har även startat en insamling till förmån för cancerfonden och du får gärna lämna en gåva där. Målet är 5000 och redan nu återstår 3700 kr. Klicka här för att ge en gåva eller följa insamlingen

Inga kommentarer: