14 februari 2017

Går det att hitta kärlek som består?


Går det att hitta kärlek som består?

Rom 7:2-3

Så är en gift kvinna genom lagen bunden vid sin man så länge han lever. Men när mannen är död, är hon fri från den lag som band henne vid mannen. Därför kallas hon äktenskapsbryterska, om hon ger sig åt en annan man så länge hennes man lever. Men om mannen dör, är hon fri från lagen och är inte någon äktenskapsbryterska, om hon blir en annan mans hustru.

Jag tar upp det för jag tror på detta och jag hoppas på att kunna få det så i mitt liv. Jag vill hitta någon att leva med hela livet. Det är tyvärr många som skiljer sig och det är då många som drabbas av det. Värst är det om det är barn som är inblandade. Det blir verkligen jobbigt för barnen att leva på olika platser.

Jag kommer ihåg att vi pratade om det en del på jobbet och vi kom då ofta fram till att barnen får fel bild från föräldrarna eftersom de inte ser vilken kärlek mor och far har till varandra. Kommer inte föräldrarna överens så ser barnen det. Bråkar de så ser barnen det och det är väl inte kärlek. Detta är inget som barnen ska behöva se och höra.

Med tanke på att det idag är alla hjärtans dag, så vill jag avsluta med ett bibelord:

Så består nu tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken.
1 Kor 13:13

Jag tror ni förstår vad jag menar. Dela gärna din kommentar.

Inga kommentarer: