28 februari 2017

Alkohol



Vad tycker du om alkohol?


Alkoholen har orsakat många problem.

Problem som att personer dör i trafiken, bråk, skilsmässor, mm. Alkoholen kan ställa till mycket så jag låter bli för att inte lura någon annan att dricka men även för att vara säker på att jag inte ska bli berusad och göra något dumt. Jag har sagt att jag inte håller på med saker som man kan bli beroende av.
T.ex. kaffe, alkohol, droger, rökning och snusning.

Det enda undantaget är min gemenskap med Gud. Jag är beroende av att få vara med honom.

Har du någon kommentar om alkohol så skriv gärna in den i min blogg. Det finns så många olika åsikter och det är intressant att få höra vad du har för åsikt.

På jobbet har vi ibland pratat om alkohol och vår chef brukar säga:
Där spriten går in går vettet ut och det kan ligga något i det.

Tack Jesus för att du hjälper oss att se på människor med dina ögon! Jag vill vara en person som kan hjälpa personer att ha roligt utan alkohol. Det finns så många andra goda drycker.

Inga kommentarer: