02 januari 2017

Vad kan jag göra för någon annan?

En utvald del från min gamla dagbok

För ett antal år sedan så började jag dela min dagbok i den här bloggen och jag började då att skriva ner vad jag gjort för någon annan och jobbade med det i flera dagar.

Här kommer ett utdrag från ett inlägg:

I torsdags så erbjöd jag skjuts till en som inte har bil. Jag tänkte att han kanske ville handla och då visade det sig att han fått låna en bil. Han tackade verkligen för erbjudandet!
Hm, vad ska jag göra då?
Jag valde då att åka iväg till affären själv för att handla och släppte fram två kunder som hade mindre varor än mig. 
Ett annat tillfälle, så hjälpte jag syrran med redigering, bytte nätagg på hennes dator och filmade när Still Alive spelade. 

Det finns nog många saker man gör för andra utan att tänka på det. Börjar du skriva ner det så ska du se att du är duktig på att hjälpa andra och du gör det oftare än du tror.

Jag försökte då att bli bättre på att skriva ner saker jag gör för andra och jag tror att det gör att det blir lättare att fortsätta göra saker för andra. 

Inga kommentarer: