08 februari 2016

Sträva efter att alltid göra något

Misslyckande kommer aldrig att få övertaget om min vilja att lyckas är stark nog "Og Mandino"

Många gånger frågar människor mig varför jag klarar att göra allt jag gör och då svarar jag: "för att jag vill det". Jag vill göra vad Gud vill att jag skall göra, jag vill hjälpa människor och jag vill leva i Guds bestämmelse för mitt liv.

Om vi verkligen vill göra något hittar vi ett sätt att göra det på. Om vi inte vill göra en sak så funderar vi ut olika ursäkter. Ursäkter är inte alltid bra.

Tänk dig t.ex. att du tänker träna, men du tänker att imorgon kanske eller någon annan ursäkt. En annan sak kan vara din tid med familjen och du tänker att jag har inte tid eller det går inte för jag ska...

För att hjälpa andra måste vi ge mer av oss själva.

Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela din kraft och av hela ditt förstånd, och din nästa som dig själv.

Vi måste alltid sträva efter att göra något. 

Det kan räcka med något litet som att be eller uppmuntra någon.

Vi ska inte sträva efter att göra ingenting, men samtidigt inte göra för mycket heller. Har man för mycket vilja så tar man lätt på sig för mycket och orkar inte med och det är inte bra det heller. 

 Delar av det jag skrivit här kommer från boken kärlekens revolution.

Inga kommentarer: