26 december 2015

Hur kan vi tro på något vi inte ser?

En del undrar hur vi kristna kan tro på något vi inte ser?
Har du något svar på den frågan så skriv det som en kommentar.

Själv har jag läst i bibeln och lyssnat på predikanter och eftersom allt går att föreställa sig så tror jag att det är sant. Många filmer har även fått mig att förstå mer om den kristna tron. T.ex. "the passion of the Christ" där man förstår vad Jesus fått gå igenom för att vi ska kunna få förlåtelse för vår synd.


Andra saker jag gillar med den kristna tron är t.ex.
"du ska älska din nästa som dig själv", 
"tio Guds bud", 
"allt vad ni vill att andra ska göra för er det ska ni också göra för dem". 




Det finns så många ställen i bibeln som gör att man blir upplyft och utan 10 Guds bud, så hade förmodligen inte världen sett så bra ut. Jag säger inte att världen är felfri, men utan 10 Guds bud så skulle den sett värre ut än den gör nu. 

Jag kommer ihåg att jag en gång sa: 
"En del tror att de vet, men jag vet att jag tror". Den gången jag sa det var när vi diskuterade något med den kristna tron. Det finns så många som tror att de vet allt om allt. De vet antingen att allt som de läst stämmer eller att det inte stämmer. Jag kan inte säga att jag är säker, så jag tror inte att jag vet allt om den kristna tron, men jag vet att jag tror på den kristna tron!

Inga kommentarer: