28 augusti 2015

Vad är framgång?


PERFEKTION ÄR INTE MÅTTET PÅ FRAMGÅNG
Det är bättre att sträva efter att göra sitt bästa än att försöka vara perfekt. Man kan alltid göra sitt bästa, men att vara perfekt är inte så lätt.



VAD ÄR FRAMGÅNG?
*Att sätta upp mål, men inga konkreta
*Att vara fokuserad, men vända dig om och hjälpa en annan
*Att följa en plan, men förbli flexibel
*Att röra sig framåt, men inte snabbare än att du kan njuta av blommornas doft
*Att ta åt sig äran, men applådera dem som haft del i din framgång

Oprah Winfrey intervjuade Colin Cowie och frågade vad han skulle svara om en brud skulle säga:
-Jag vill ha det perfekta bröllopet.
Han skulle svara
-Du har kommit till fel person. Jag gör ingenting perfekt. Det står inte i min makt att göra det, men däremot kan jag ge dig en bit av mitt hjärta, en flisa av min själ och ett strå av mitt hår.

Det bästa du kan ge är faktiskt gott nog

Ställer man in sig att allt ska vara/bli perfekt så kommer man bli besviken om det inte blir det. Alla bröllop, svensexor, möhippor, semestrar mm kommer vi ihåg även om allt inte var perfekt

Inga kommentarer: