26 juli 2017

Jag är svag, men ändå stark


2009
Idag har jag varit på cellgrupp och Christoffer berättade där om att vi många gånger kan känna oss svaga. Men den som är svag är STARK. Jag kom då att tänka på låten som Bengt Johansson skrivit "Jag är svag, men ändå stark".
Vi bad sedan för våra liv och situationer då vi känner oss svaga eller om vi har något som vi behöver lägga bort från våra liv. Christoffer tog även upp hur viktigt det är att komma närmare varandra och närmare Gud. Jag håller med honom och det har vi pratat om i några veckor i kyrkan. Vi fick sedan se på hockeymatchen. Efter hockeymatchen så sa jag till Christoffer att han gärna får be för en jag känner som har det jobbigt just nu. Christoffer som ledare sa då till de andra att jag hade ett böneämne, så jag sa samma sak till dem och vi bad för den personen. Jag nämnde inga namn eller någon historia, för det behövs egentligen inte. Jag vet inte om de känner personen och oavsett hur det är så vet Gud hur personen har det och jag tror att om personen vill att vi ber, så vill Gud hjälpa till. Jag frågar alltid personer som jag vill be för om det är okay. Om jag får ett ja, så ber jag och då är jag övertygad om att Gud vill hjälpa dem. När vi hade bett för den personen så åkte alla hem.

Jag avslutar med att skriva ner några rader från Bengt Johanssons sång:
Jag är svag, men ändå stark, arm och fattig ändå rik. Jag var blind, men nu jag ser, allt som du gjort, allt som du ger.

Jag hittade inte den med honom på YouTube, men delar ett klipp med en annan person, men det är fortfarande samma låt.

Inga kommentarer: