21 juli 2017

Bibeln är viktig för oss!


Här kommer ett inlägg från 2010 


Jag var på en cellgruppssamling och vi kom fram till att bibeln är viktig för våra liv. Vi lever efter bibeln eftersom vi tror på det som står i den.

Vi diskuterade med varandra om allt som står i bibeln är sant och där fanns delade åsikter eftersom saker kan förvrängas, men det som Gud har sagt är iallafall sant.

Kvällen avslutades med att vi pratade om Facebook, bilddagboken och bloggar. De flesta var överens om att Facebook kan vara bra om man vill hålla kontakten med personer som man inte träffar så ofta, men nackdelen med bloggar mm är att man skriver så mycket om sig själv som man inte kan ångra och bilder kan användas till mycket.

En av de som använder Facebook blir bara vän med de som de inte träffar så ofta. Kanske skulle det vara bra att varken ha Facebook, SolidLove och min blogg, men för mig så känns det viktigt med en blogg. Jag tycker nämligen att det är skönt att få dela mina tankar med andra och det känns även bra att kunna gå tillbaka och se hur saker förändras.

Jag kom även fram till att det kan vara bra att skriva kortare inlägg och dela bilder och jag hoppas att jag har blivit bättre på det.

Vad har du för åsikt om bibeln, Facebook och andra sociala medier?

Inga kommentarer: