09 februari 2017

Har du haft någon dröm som du berättat för någon annan?


Här kommer en dröm från 2009:
Min måndag började med att jag vaknade från en konstig dröm. Jag funderade ett tag på vad drömmen ville säga mig. Lite senare försökte jag ta kontakt med personen och fråga hur det var, men då stod det på en sida att den personen var glad, så då tänkte jag att det är nog inte den personen. Det måste vara någon annan. Jag fortsatte att fundera och kom att tänka på flera olika personer som kunde ha en liten koppling till drömmen även fast de inte var med i drömmen.

Efter jobbet:
När jag hade kommit hem så tog jag kontakt med personen i drömmen och det visade sig att den personen hade haft det jobbigt. Jag misstänker att Gud hjälpte mig att komma ihåg drömmen för att jag skulle ta kontakt med just den personen. Vi snackade ett tag.

Ibland är det nämligen så att vi när vi har det jobbigt försöker dölja det för att ingen ska förstå hur vi har det.

Brukar du dela dina drömmar?

Inga kommentarer: