23 januari 2017

Bortglömd

Varför glömde de min beställning?

År 2011 åkte jag och beställde mat på min lunch och här kommer ett tillbakablick på den dagen.

Jag åkte på lunch på ett matställe som rekommenderades av mina arbetskamrater som ätit samma maträtt som jag beställde, fast tidigare under dagen. Jag väntade och vanligtvis brukar det gå ganska snabbt. Det gjorde det inte idag. Jag lät det gå 30 minuter, men ingen observerade detta.
När en i personalen gick förbi mig så frågade jag:
-Är fisken klar snart.
Personen sa då:
-Du beställde lax. Vänta lite.
Jag sa då:
-Stressa inte det är lugnt. (Detta sa jag för att det inte skulle kännas så pinsamt för dem samt för att jag skulle vara säker på att få bra mat)
Personen går iväg och snackar med kökspersonalen och visar ett finger mot mig för att visa att det är färdigt om en minut.
Lite senare kommer en person in med maten och säger förlåt. Jag förstod varför men funderade på att säga:
-Förlåt för vad? men istället så sa jag:
-Tack! Det är ingen fara!
När jag hade ätit klart så var jag rätt så irriterad och även när jag åt, men jag sa inget och visade inget. Jag bar istället med mig tallriken och lämnade till dem där de diskar och de tackade för att jag hjälpte dem och jag sa att det var jättegod mat. Jag ville inte förstöra dagen för dem.

Inga kommentarer: