24 juli 2017

Skjut inte upp det liv du vill leva!


I inledningen så står det att många drar ut på saker som de inte vill göra och så är det nog för de flesta. Sedan står det att vi i dagens samhälle ofta skjuter upp det vi gillar också. Det står även att vi är dåliga på att besöka varandra eftersom vi har så mycket att göra och jag känner igen mig i allt som står. Jag har länge känt att jag har haft mycket men jag har haft så svårt att säga nej.

Läser man vidare så står det att om man skjuter upp det liv man egentligen vill leva så kommer man inte att få det liv man vill, hur effektiv och produktiv man än är, så jag kanske måste försöka tänka om. Boken tar upp ett problem som jag verkligen känner igen mig i och det är att ju mer jag gör, desto mer får jag att göra och då får jag mindre tid och ork till det jag verkligen vill göra.

Många som läst böckerna som författaren har skrivit mår bättre, men de känner fortfarande press på sig. Författarens sätt att klara av stressen är inte att bli mer produktiv och effektiv utan genom att man väljer att använda tiden på rätt sätt. Dvs till det som känns viktigt och värdefullt i livet.

Jag avslutar med att skriva att jag inte ångrar att jag beställde boken stressa mindre. Efter jag hade läst inledningen så kändes det verkligen som boken var skriven till mig.

Inga kommentarer: