Som du såg här ovanför så fick vi idag godset senare, men vi fick även en leverans vid lunchtid, så vi hjälptes åt att tömma den lastbilen före vi gick på lunch.
Lunch
Idag var det "Mario-dagen" som vi kallar den och vi är då 3 personer som åker och äter tillsammans.Fel
Efter lunchen så jobbade vi vidare med godset och idag var det många frågor från personal och kunder. Jag hittade bl.a. en lampa som vi lagt undan i fel färg. Som tur var hittade jag den före kunden kom för att hämta den. Jag fick även höra att lamporna som jag beställt från en annan butik nu fanns för avhämtning på bussgods. Jag blev då glad för egen del och för att kunderna nu kan få det som de beställt.På bilden nedanför visas en kartong med flera klisteretiketter och när en kartong har fler klisteretiketter, så ska den räknas som flera kolli. Den övre kartongen innehåller 6 mindre kartonger och det avslöjar etiketterna. Problemet är dock att en del kanske missar dem och endast ser det stora artikelnumret på kartongen och då kan det se ut som vi saknar något. Speciellt om man blandar artikelnummer. Den övre kartongen har nämligen 2 olika artiklar på insidan.
Här hittade jag ett felplock. På följesedeln så står det samma nummer som på den mindre kollietiketten och det var en pläd vi skulle ha, men det är fel färg och fel pläd.
Här visar jag en bild på kartongen med terminalen som jag skickade tillbaka.
Övertid
Jag jobbade över för att meddela kunderna om varorna som kommit och för att lägga undan dem. Jag hjälpte även till med att emballera en fåtölj som ska skickas till leverantören för kontroll. Förutom det så skickade jag in information om att vissa kartonger var felaktigt uppmärkta. På en hade de skickat fel produkt, men som tur var så upptäckte vi det och det var inte till någon kund. När jag höll på att märka upp varor, så var jag så säker på att jag märkt upp mattan som skulle lastas ut, men jag ser på kundens reaktion att det inte ser ut att vara rätt matta, så jag går då och hämtar rätt matta. Det blir lätt fel om man har för bråttom, men som tur var så hittade vi felet före kunden åkt hem med mattan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar