18 februari 2018

Jobb & mixning

Idag har jag testat olika serverprogram. Bl.a. FreeNAS och Open Media Vault.
Efter det så åkte jag på jobbet. Idag jobbade jag över ett tag för att skapa mer plats för godset som kommer imorgon.

När jag kom hem till min lägenhet, så åt jag mat, diskade bytte om och åkte till Nya Parken där jag mixade ljudet för att Mikael skulle slippa mixa två pass samma dag. Dock var det ingen som pratat med mig om att det skulle behövas ljud på den samlingen.
Det vore bra om detta blev bättre framöver så jag lättare kan schemalägga personer. Just nu känner jag att jag inte kan planera in annat för att jag ständigt behöver vara beredd på att mixa. Det känns inte heller bra att schemalägga någon när jag själv är osäker på om det behövs ljud. Jag vill inte tvinga dit någon om det inte behövs. Vi är få ljudtekniker nu, så det gäller att ta hand om de som finns kvar. Efter kvällsbibelskolan, så hjälpte jag till att plocka fram ljud till den stora salen som ska hyras under kommande vecka.

När jag kom hem så jobbade jag vidare med operativsystem på min Raspberry Pi, men testade även några andra operativsystem och uppdaterade den här bloggen, men nu är det dags att sova.







Inga kommentarer: