10 januari 2018

Ny terminal

Idag har jag tvättat kläder...

Morgon


Idag ringde väckaren och jag skulle gärna sovit längre, men jag klev upp och tvättade kläder. Under tiden som jag väntade på det, så jobbade jag lite med tester inför nya videoklipp till teknikbloggen.

På jobbet

Efter jag tömt tvättmaskinen så skulle jag åka till jobbet, men det stod en lastbil och en bil och blockerade en del av vägen, så det tog lite tid att ta sig förbi, men jag lyckades tillslut och när jag hade lyckats med det så åkte jag på jobbet. Idag var det en kund som frågade efter underredet till en fåtölj som han reklamerat. Jag försökte då få fram ett sändningsnummer från leverantören och när jag hade fått det så försökte jag kolla upp var paketet befann sig, men de kunde inte hitta något på det numret, så jag ringer en gång till och blir vidarekopplad för att sedan få höra att jag skulle bli uppringd. Under tiden som jag väntar på det så ser jag att vi precis fått kartongen, så jag ringer och informerar kunden om det. Lite senare fick vi den nya terminalen, så jag flyttade sim-kortet och startade den och testade att göra ett kortköp. Jag kunde då konstatera att den fungerade, men den skrev bara ut ett kvitto.

Lunch

När jag sedan var på lunch så kollade jag min privata mejl och fick då reda på att de behöver en ljudtekniker på söndag 18:00 och nästa fredag klockan 19, så jag skickade ut mejl och sms för att få svar från de som hjälper till med ljudet. Jag fick även information om att de har problem med att skicka mejl på en dator och de saknar ett register som de skrivit in på den datorn. Ett register med namn för brevutskick. Jag försökte ringa dem för att fjärrstyra och se om jag skulle kunna lösa problemet på min lunch, men jag fick inget svar och lunchen tog slut.

Dags att återgå till jobbet

Jag konfigurerade den nya terminalen så att den nu skriva ut en kvittokopia när en betalning genomförts. Jag fick senare ta kontakt med andra butiker för att få tag på en lampa som inte längre går att beställa på vårt centrallager. Jag hittade tillslut en butik som kunde hjälpa oss. Jag ringde även till supporten för att få dem att ändra så att våra följesedlar skrivs ut på en annan skrivare, så jag hoppas att det blir rätt nästa gång vi får följesedlar. Jag passade även på att märka upp några artiklar med de nya kollietiketterna.

Svedjeholmskyrkan

Efter jobbet så åkte jag till Svedjeholmskyrkan för att kolla på några problem som de haft på expeditionsdatorn. De pratade om att ett register försvunnit, men jag kunde konstatera att det fanns kvar och att man troligtvis loggat in på fel användare. Jag felsökte även mejlprogrammet som de använder med tanke på att de endast kan ta emot mejl och inte skicka dem. Även det lyckades jag lösa genom att byta porten som används när man skickar iväg ett mejl.

Innebandy

När jag var klar med det så åkte jag iväg och spelade innebandy och idag blev det 3 vinster. Totalt spelade vi 4 matcher och jag fick även göra några mål.
När jag kom hem så gjorde jag några nya tester och lyckades med något som jag tror kan bli ett videoklipp framöver.

Inga kommentarer: