16 januari 2018

Dörren är låst!

Idag började jag med att åka på jobbet och vi hade ett morgonmöte...

och på det så tog vi upp lite olika saker som är bra att känna till, men även saker som vi behöver göra. Efter morgonmötet så jobbade jag vidare med att få bort varor från gårdagen.

Datorjobb

På min lunch fick jag skruva i en dator för att en arbetskompis behöver rädda musik som finns på hårddisken. Datorn ville inte starta och jag beslutade mig därför att ta med mig den hem för att se om jag skulle kunna starta den hemma eller koppla in hårddisken som en extern hårddisk för att på så sätt rädda filerna på den.




Handtaget monteras

Efter lunchen blev det fortsatt jobb på lagret. Vi monterade även in ett handtag och programmerade det så att man nu behöver slå en kod för att öppna dörren och först var den olåst om man inte tryckte på låset efter man låst upp dörren, men vi programmerade sedan om den så att den låser sig själv vilket resulterade i att de knappade in fel kod för många gånger och fick vänta ut tiden före de kunde ange den igen. Jag hade även fått flera missade samtal och det visade sig vara problem med en inspelning. Detta för att jag har inspelningsenheten hemma efter att ha använt den på en annan plats. Jag var inte medveten om att de skulle spela in något. Hur som helst så borde de ändå ha kunnat spela in via datorn. Jag hade även fått ett missat samtal till och fick senare ett sms med några funderingar angående ljudet på Parken. Jag svarade då att jag var på jobbet och att vi kunde höras när jag slutar på jobbet.




Parken

När jag slutade på jobbet så åkte jag till Parken för att ta bilder på utrustningen och meddela dem vad som finns i lokalen. Jag pratade även med Anders angående detta och före det så kom Peter och låste upp några rum som jag inte hade tillgång till. Vi hjälptes även åt med lite annat då. Före jag åkte till Parken så ringde jag Bengt och vi beslutade att jag ska spela in morgonandakter med honom imorgon.



Datorjobb

När jag sedan kom hem så jobbade jag vidare med datorn och läste på forum om personer som haft samma problem, men deras tips fungerade inte, men däremot kunde jag koppla hårddisken för att komma åt filerna via en annan dator.

Inga kommentarer: