01 januari 2018

Datordag

Nu var det ett bra tag sedan jag använde min blogg som en dagbok och jag känner att det nu är dags att ta tag i det igen. Jag tänker göra ett försök. Vi får se hur mycket jag delar, men idag blir det ett inlägg. 

GOTT NYTT ÅR! 



Jag fick se en del fyrverkerier, så jag sprang ut i snön för att se om jag skulle lyckas få någon bild, men det var svårt, men det var vackert. Jag delar en bild även om den inte blev speciellt bra. 
Jag åkte därefter hem och när jag kom hem så började jag att kolla på hockeymatchen samtidigt som jag påbörjade en installation av Windows på en dator som jag jobbar med. Tanken var att installera Windows på en SSD disk för att se om det var möjligt att få lite bättre fart på datorn. Jag kollade på två perioder, men var för trött för att fortsätta kolla på matchen, så jag beslutade mig för att sova under tiden som uppdateringarna fick jobba vidare. 
Det blev sovmorgon, men jag rakade mig senare och jobbade vidare med datorn. Jag passade även på att göra några armhävningar, men började att blöda näsblod. Lite senare skickade jag in mina arbetstider för december till chefen och skapade ett schema för ljudteknikerna. Förutom det så skickade jag ut månadsinformation till dem och skickade iväg ett investeringsförslag på utrustning som jag tycker att vi behöver köpa in till ljudavdelingen. 

När installationen var klar så testade jag datorn, men tycker inte att det blev så stor skillnad, så jag beslutade mig för att plocka ut SSD-disken och istället installera Windows 10 (32-bit) för att se om det går bättre. Eventuellt installerar jag Linux på datorn om jag inte blir nöjd med installationen den här gången. Det återstår att se. 

Under tiden som jag väntade på den installationen passade jag på att laga mat och jobba med min stationära dator. Jag spelade in några videoklipp till min YouTube-kanal Teknik. Det är några videoklipp om pfSense och VirtualBox. Jag får se när jag delar dem på kanalen. 

Här är en bild på VirtualBox

Här är en bild på videoklippen som jag spelade in

Här visas en bild på maskinerna jag skapade i VirtualBox


Jag delar inställningarna som jag använder i OBS för att spela in videoklippen. 

Inspelning



Ljud



Jag avslutade med att lyssna på ett podcast-avsnitt och gick en promenad, men det var halt på vägarna. Nu ska jag sova!

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!

Inga kommentarer: